در تاریخ پنج شنبه 15 شهریور 1403، آقای مهندس پورفلاح، ریاست اتاق ایران-ایتالیا به همراه خانم مهندس شهابی،دبیرکل اتاق، طبق روال سنوات گذشته بمنظور دیدار و گفتگو با همتایان خود در محل اتاق ایتالیا-ایران حضور یافتند و مورد استقبال گرم آقای دکتر زامپینی، ریاست و آقای داگاتا، دبیرکل اتاق ایتالیا-ایران قرار گرفتند.

در این دیدار مسئولین دو اتاق گزارش مختصری از عملکرد سال گذشته خود، تعداد اعضاء، موانع و چشم انداز های فعالیت و همکاری های آتی ارائه نمودند.

در این جلسه آقای مهندس پورفلاح شرح کوتاهی از مذاکرات خود با عالیجناب خانم دکتر آمادئی، سفیر محترم ایتالیا در ایران که در تاریخ 31/05/1403 به همراه آقای برتولو، معاونت اقتصادی سفارت در محل اتاق ایران-ایتالیا حضور یافته بودند و همچنین مطالب مختصری در مورد ملاقات با عالیجناب آقای دکتر صبوری،سفیر محترم ایران در ایتالیا را به اطلاع مسئولین اتاق ایتالیا-ایران رسانیدند.

در ادامه خانم مهندس شهابی با ذکر برنامه های آتی اتاق و طرح درخواست های تعدادی از اعضا به پیگیری فعالیت های جاری پرداختند و از ایجاد هماهنگی جهت اعزام هیئت اقتصادی به ایتالیا در آینده نزدیک خبر داد.

در این جلسه تفاهم نامه دوم همکاری دو اتاق توسط روسای اتاق امضاء و مهر گردید. امید است که با اجرایی شدن مفاد این سند، در آینده شاهد همکاری های نزدیک تر دو اتاق با یکدیگر باشیم.

مسئولین دو اتاق در ادامه، ناهار را در فضایی صمیمانه و دوستانه در یکی از رستوران های نزدیک به اتاق ایتالیا-ایران با طرح مسائل مورد علاقه طرفین و تبادل نظر در مورد آنها صرف نمودند و در نهایت به جلسه ای 4 ساعته خاتمه دادند.