کشور ایران در شصتمین دوره برگزاری هنر ونیز که بزرگترین رویداد فرهنگی – هنری جهانی می باشند و از 21 اپریل 2024 (برابر با 2 اردیبهشت 1403) با هدف حمایت از هنرهای تجسمی معاصر در شهر ونیز ایتالیا، بمدت شش ماه برگزار می گردد، شرکت نموده است.

این رویداد با شعار “Foreigners Everywhere”   (خارجی ها در همه جا)، با حضور بی سابقه 95 کشور از سراسر جهان برپا شده است.

بدین مناسبت ریاست و دبیرکل اتاق ایران-ایتالیا نیز بمنظور بازدید و حمایت از حضور هنر ایران در بینال ونیز در محل غرفه کشورمان که با عنوان “بنی آدم اعضای یک پیکرند” برپا گردیده است،حضور یافتند و با دکتر امامی، رایزن محترم فرهنگی ایران و مسئول برگزاری رویداد، ملاقات کردند.

در این دیدار آقای دکتر امامی توضیحاتی در مورد آثار فاخر هنرمندان کشورمان که با کمک و همیاری موزه هنرهای معاصر تهران به بینال ارسال گردیده و بر دیوار های غرفه نصب گردیده بود، توضیحاتی ارائه دادند.

پنج تابلوی ارزشمند به نمایش گذاشته شده در غرفه ایران که نشانگر وضعیت اسفبار کودکان غزه و تبعات جنگ در فلسطین میباشد، اثر اساتید برجسته، آقایان کاظم چلیپا، غلامعلی طاهری، مرتضی اسدی، مصطفی گودرزی و عبدالحمید قدیریان میباشند.

طی حضور مسئولین اتاق ایران-ایتالیا و گفتگو با رایزن فرهنگی کشورمان آقای دکتر امامی تعدادی از علاقمندان از کشور های مختلف جهان که در بینال ونیز حضور یافته بودند، از غرفه ایران نیز بازدید بعمل آوردند.

در این جلسه در مورد راهکارهای همکاری های مشترک فرهنگی بمنظور برگزاری فعالیت های ویژه همچون بزرگداشت مفاخر هنری ایران و برگزاری هفته فرهنگی  بحث و تبادل نظر بعمل آمد.

این جلسه با گرفتن عکس هایی از حاضرین در کنار تابلوهای ارزنده ایرانی پایان یافت.