سایت تحلیلی «Kings Research» در گزارشی که هفته گذشته منتشر کرد، به درآمد خودروسازان بزرگ از جمله استلانتیس، پورشه و مرسدس‌بنز اشاره داشت؛ اما اعلام کرد داده‌های تحلیل بازار نشان می‌دهند بازار خودرو در نیمه نخست سال آینده انقباضی خواهد بود و مشخص نیست شرایط از چه زمانی ‌بهبود پیدا می‌کند.»

رئیس اجرایی یکی از شرکت‌های خودروساز که نمی‌خواست نامش فاش شود، پس از اعلام میزان درآمدها گفت: «هرچند بازار به‌خصوص درسطوح بالا تمام تلاش خود را به‌کار گرفته، اما باید توجه داشت که در شرایط موجود، افزایش درآمد و حفظ سودآوری یک دستاورد بزرگ است.»

با این حال وی معتقد است تغییر و تحولات اقتصادی و نوسان بهره‌های بانکی بر بازار و ارزش سهام این شرکت‌ها تاثیرگذار خواهد بود. به‌عنوان مثال به‌گفته وی ارزش سهام برمبو ۳.۸ درصد افزایش یافته و زیان‌های اولیه خود را جبران کرده است. سود برمبو قبل از بهره، مالیات و استهلاک (EBITDA) در ۶ ‌ماه منتهی به ۳۰‌ ژوئن، رشد ۲.۱ درصدی یا ۳۵۱.۴ میلیون‌یورویی (۳۸۱‌ میلیون‌دلاری) داشته است. درآمد این شرکت نیز ۲.۸‌ درصد افزایش یافته و برای نخستین‌بار از مرز ۲ میلیارد یورو عبور کرده است. این افزایش عمدتا به‌لطف رشد ۷.۲ درصدی در چین و ۲۱.۱ درصدی در هند به‌دست آمده است.

تحلیلگران «Kings Research» معتقدند آسیا با رشد مداوم، به‌خصوص چین- اما نه تنها چین- یک منطقه کلیدی برای تولیدکنندگان قطعه به‌خصوص قطعات ترمز و لنت محسوب می‌شود؛ هند نیز در بخش موتورسیکلت عملکرد چشمگیری داشته است. میزان حاشیه سود برمبو در نیمه نخست سال جاری میلادی ۱۷.۵‌ درصد بود که تقریبا بدون تغییر نسبت ‌به ۱۷.۶ درصد دوره مشابه سال گذشته است.

تحلیلگران «Kings Research» اعلام کردند در این زمینه، بخش پس از فروش نیز از نتایج برمبو حمایت کرده است. به‌دلیل گسترش بازار در این منطقه، این شرکت قصد دارد از طریق سرمایه‌گذاری مشترک با همکاری یکی از تامین‌کنندگان قطعات خودرو در چین به نام شاندونگ گلد فونیکس(Shandong Gold Phoenix) تولید مشترک محصول در چین را آغاز کند.

بنابراین شرکت فناوری‌های ترمز شاندونگ BRGP با سرمایه اولیه ۴۱,۴ میلیون یوآن و تقسیم سهم به‌شکل ۵۰ درصدی میان برمبو و گلدفونیکس تاسیس می‌شود. این دو شرکت تا سه‌سال آینده سرمایه‌ای به‌ارزش ۳۵‌ میلیون‌یورو را به‌مجموعه مشترک خود تزریق خواهند کرد.

محدوده مشخص تجارت این شرکت مانند کمپانی‌های “جوینت‌ونچر” بوده و شامل تولید تجهیزات و قطعات مرتبط با ترمز خودروهای سواری و تجاری است. محصولات تولیدی شرکت مزبور توسط گلدفونیکس عرضه خواهد شد.

این سرمایه‌گذاری مشترک برای کمک به‌گسترش روابط تجاری و مبادلات فنی میان دو شرکت مادر و به‌منظور بهبود کیفیت و ساخت محصولات جدید است. دو شرکت انتظار دارند از طریق این سرمایه‌گذاری مشترک، زمینه برای جذب فناوری‌های پیشرفته و مدیریت بهتر فراهم شود و جایگاه مناسبی را در زمینه کیفیت و قیمت تمام‌شده محصولات در بازار جهانی از آنِ خود کنند.

انتظار می‌رود شرکت مشترک “برمبو” و “گلدفونیکس” از اوایل سال ۲۰۲۵ فعالیت خود را آغاز کند.

“برمبو” یکی از تامین‌کنندگان و مبتکران پیشرو در زمینه فناوری‌های مرتبط با دیسک ترمز وسایل نقلیه سواری است. سیستم‌های ترمز این شرکت کارایی بالایی داشته و بسیاری از تولیدکنندگان خودرو، وسایل نقلیه تجاری و موتورسیکلت جهان از محصولات برمبو استفاده می‌کنند.

همچنین این شرکت صفحه‌کلاچ و سایر اجزای فنی خودروها را ‌تولید می‌کند. برمبو درحال حاضر در ۱۵ کشور از ۳ قاره فعال بوده و ۲۹ سایت تولیدی و تجاری را با ۱۲ هزار و ۲۰۰ کارمند که ۱۰ درصد آن‌ها مهندسان و متخصصان محصول R&D هستند، اداره می‌کند.

به‌گفته تحلیلگران «Kings Research» این شرایط بر بازار قطعات خودرویی و شرکت‌های قطعه‌ساز تاثیر خواهد گذاشت؛ به‌این معنی که کاهش فروش خودرو به‌معنای این است که افراد کمتری خودروهای خود را تعویض می‌کنند و بیشتر به‌نگهداری آن‌ها می‌اندیشند. بنابراین، بخش پس از فروش نیز منافعی را تامین می‌کند.

در سال ۲۰۰۳، برمبو و کرایسلر همکاری مشترکی را برای تولید دیسک‌های ترمز سرامیکی آغاز کردند. یک سال بعد، برمبو تولید نخستین دیسک‌های ترمز سرامیکی را آغاز کرد.

اوایل دهه ۱۹۸۰، برمبو توسعه محصولات و فرآیندهای نوآورانه برای خودروهای شهری، محصولات مسابقه‌ای و موتورسیکلت‌ها و همچنین تولید کالیپر ترمز برای خودروها را مد نظر قرار داد.

از منظر طراحی بی‌نظیر و مواد (کاربرد آلومینیوم) محصولات برمبو بسیار مبتکرانه محسوب می‌شدند. کالیپرهای آلومینیومی ترمز برمبو در محصولات برتر خودروسازان مطرح جهان مانند پورشه (که همچنان یکی از تامین‌کنندگان اصلی سیستم‌های ترمز خودروهای آن برمبو است)، ب‌ام‌و، مرسدس‌بنز و … تعبیه می‌شوند. به‌دلیل کار گروهی منسجم و ایده‌های خلاقانه روند روبه‌رشد برمبو ادامه دارد.

درهمین‌ زمینه برمبو و کرایسلر در سال ۲۰۰۳ همکاری مشترکی را برای تولید دیسک‌های ترمز سرامیکی آغاز کردند.

یک سال بعد، “برمبو” تولید نخستین دیسک‌های ترمز سرامیکی را آغاز کرد. در ژانویه ۲۰۰۵ برمبو تامین سیستم ترمز موتورهای هارلی دیویدسون به‌ویژه مدل VRSCR-Street Rod را برعهده گرفت. آغاز این همکاری مشترک برای برمبو رویداد فوق‌العاده‌ای بود؛ زیرا فعالیت‌های این شرکت را بیش از پیش در بازار آمریکا گسترش داد.