سفیر جمهوری اسلامی ایران در “رُم”، در جلسه با اعضای هیات تجاری کشورمان که به ایتالیا سفر کرده‌اند اظهار داشت که این کشور یکی از شرکای تجاری مهم ایران در اتحادیه اروپا بشمار می‌رود.

“محمدرضا صبوری” در این جلسه که روز جمعه ۱۴ مهرماه در محل سفارت کشورمان در رُم برگزار شد، ضمن استقبال از هیات تجاری ایرانی، افزود: سفارت ایران در ایتالیا همواره آماده ارائه خدمات و کمک به شرکت‌های ایرانی برای توسعه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی خود در این کشور است.

به گزارش ایرنا، یک هیات تجاری از بخش‌های گوناگون اقتصادی به سرپرستی امیر یوسفی رئیس اتاق بازرگانی گرگان و نایب رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران به ایتالیا سفر کرده است.

در جلسه دیروز، شرکت کنندگان در خصوص راه‌های انجام فعالیت‌های اقتصادی با ایتالیا در زمینه‌های گوناگون و برخی چالش‌ها و مشکلات موجود بحث و تبادل نظر کردند.

“یوسفی” ضمن معرفی اعضای هیات، به تشریح اهداف سفر تجاری خود پرداخت و اظهار داشت: هدف از این سفر، بررسی زمینه‌های همکاری تجاری و اقتصادی بین ایران و ایتالیا است.

وی ابراز امیدواری کرد که این سفر زمینه‌های جدیدی را برای همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور فراهم کند.

بر اساس برنامه اعلام شده، ملاقات‌های تجاری با طرف‌های ایتالیایی و اعضای اتاق مشترک بازرگانی ایتالیا – ایران، بازدید از نمایشگاه باری و مذاکره با برخی فروشگاه‌های مواد غذایی در ایتالیا از جمله برنامه‌های هیات ایرانی عنوان شده است.