دنیای معدن- کالانیش: تولیدکنندگان ورق گرم ایتالیا به دلیل عدم قطعیت مربوط به بحران روسیه و اوکراین، فروش خود را متوقف کردند. منابع خبری به کالانیش گفته‌اند که انتظار می‌رود این تولیدکنندگان در هفته اول مارس با افزایش قیمت‌های قابل‌توجهی نسبت به سطوح فوریه به قیمت‌گذاری بازگردند.
به گزارش دنیای معدن، جنگ در اوکراین و تحریم های آتی فولاد روسیه باعث کمبود اسلب و ورق در ایتالیا خواهد شد. انتظار میرود دسترسی به مقاطع سنگین و ورق گرم کاهش یابد زیرا تولیدکنندگان با مسائل و مشکلات خرید دست و پنجه نرم می کنند. برخی خریداران در ایتالیا برای یافتن منابع جایگزین عرضه در سایر کشورهای اروپایی و غیر اروپایی عجله دارند.
این موضوع همچنین مواد اولیه مانند چدن را تحت تأثیر قرار می دهد و سبب می شود قیمتشان در کوتاه مدت به دلیل کمبود افزایش یابد. در همین حال، تولیدکنندگان ورق های سرد و گالوانیزه گرم نیز به دلیل بلاتکلیفی قیمت ها را به حالت تعلیق درآورده و افزایش های قابل توجهی را در نظر گرفته اند.
قراردادهای ورق گرم در ایتالیا در حال حاضر 880 تا 920 یورو در هر تن معادل 983 تا 1028 دلار در هر تن درب کارخانه است، درحالی که چند پیشنهاد غیر رقابتی وارداتی از 880 یورو در هر تن CFR ایتالیا آغاز شده است.
کالانش انتظار دارد با بازگشت تولیدکنندگان به بازار و ارائه قیمت ها، تقاضا برای ورق گرم داخلی تقویت شود. فولادسازان ایتالیایی قبل از اینکه فروش خود را متوقف کنند 920 تا 930 یورو در هر تن را برای ورق گرم درخواست می کردند.
گفته می شود آرسلورمیتال در ایتالیا نیز فروش خود را متوقف کرده است و انتظار می رود همراه با بیشتر مراکز خدماتی ایتالیا دوشنبه یا سه شنبه به فروش بازگردد.
در همین حال انتظار می رود برخی مصرف کنندگان نهایی ایتالیا که تجهیزات کامیون و تراکتور در منظقه CIS می فروشند در نتیجه جنگ با مشکلاتی در تحویل و فروش مواجه شوند.
در جاهای دیگر اروپا، دیگر تولیدکنندگان نورد یا فروش را متوقف کرده اند یا قیمت ها را افزایش داده اند.
شرکت Liberty Galati قیمت ورق گرم را برای تحویل در ماه آوریل به 1000 یورو در هر تن درب کارخانه افزایش داده است. این شرکت می گوید قیمت های ورق سرد و ورق گالوانیزه و همچنین ورق های پوششدار نیز به سمت بالا اصلاح خواهند شد