معرفی
کشور ایتالیا در اروپای جنوبی قرار داشته و پایتخت آن شهر رم میباشد. ایتالیا یک کشور توسعه یافته اروپایی است و از لحاظ تولید ناخالص داخلی رتبه هشتم جهان را دارد. واحد پول ایتالیا یورو است و از نظر میزان جمعیت دارای رتبه پنجم اروپا و رتبه بیست و سوم در جهان میباشد. آب و هوای این کشور به صورت معتدل فصلی است.
واردات و صادرات
روابط تجاری ایتالیا با ایران نزدیک و صمیمانه است. دو کشور دارای مشابهت های فرهنگی و تاریخی بوده و از قدیمیترین شرکای تجاری و معتمد یکدیگر بشمار می روند و تاکنون قراردادهای بزرگ تجاری و صنعتی زیادی را با یکدیگر اجرا کرده اند. ایتالیا در تامین زیر ساخت پروژه های صنعتی ایران همچون احداث نیروگاه های برق، پالایشگاه ها و بنادر، همچنین تامین ماشین آلات و قطعات نقش بسزایی دارد و به همین علت کسب اطلاعات از شیوه های تجارت با این کشور برای تجار ایرانی دارای اهمیت زیادی است.
ایتالیا یکی از کشورهای مهم اتحادیه اروپا بوده و دارای مؤسسات مالی و اعتباری و ظرفیت های همکاری زیادی است و لذا تجارت با آن به عنوان راهنمای همکاری با کشورهای اتحادیه اروپا دارای اهمیت ویژه ای برای ایرانیان فعال در این حوزه می باشد.
صادرات (سال 2020) | واردات (سال 2020) |
دانلود جدول داده ها | دانلود جدول داده ها |
ceo.world
مبادلات تجاری ایران و ایتالیا (ارزش دلاری – تاریخ)
ceo.world
ملزومات تجارت با ایتالیا
بمنظور برقراری ارتباط با ایتالیایی ها، اطلاع از فرهنگ و آداب معاشرت آنان حائز اهمیت است.
ایتالیایی ها ترجیح می دهند که ارتباطات رو در رو داشته باشند و تجارت با مردمی را هدایت و برنامه ریزی کنند که از آنها شناخت کافی داشته و به آنها اعتماد کنند.
در ایتالیا بسیاری از کسب و کارها بصورت خانوادگی اداره می شوند و وفاداری عمیقی نسبت به خانواده و جامعه محلی در آن وجود دارد. برای خارجی ها گاه ماهها و یا حتی سال ها زمان لازم است که آشنایی با فرهنگ آنان یک ارتباط خوب، حرفه ای و تجاری با ایتالیایی ها برقرار نمایند.
فرهنگ تجاری ایتالیا دارای سلسله مراتبی است و آنها تمایل دارند که با نمایندگان عالی شرکت های خارجی تعامل داشته و جلسات به زبان ایتالیایی برگزار شود. اگرچه ایتالیایی ها ممکن است خودشان کمی دیرتر وارد جلسه شوند و نسبت به On Time بودن برخورد سهل انگارانه ای داشته باشند ولی انتظار دارند دیگران بسیار وقت شناس باشند.
ظاهر اشخاص هم از نظر نوع پوشش و هم رفتار برای یک ایتالیایی حائز اهمیت است و تصمیم همکاری آن ها ناشی از “دریافت های شخصی” ای می باشد که طرف مقابل در آنها ایجاد می کند. قوانین زیادی برای معاشرت در تجارت وجود دارد اما ایتالیایی ها معمولا خارجی ها را بخاطر ناآگاهی و عدم اطلاع سرزنش نمی کنند.
ایتالیایی ها از سایرین انتظار دارند همواره افتخارو غرور آن ها را در نظر داشته و خود نیز متقابلا آن را رعایت می کنند.
احوال پرسی معمولی با دست دادن شروع می شود اگرچه برای تجاری که روابط نزدیکی دارند، در آغوش گرفتن نیز رایج است به دنبال آن کارت های ویزیت رد و بدل می شود و ترجیح آن است که به زبان ایتالیایی باشد. در این کارت ها نام اول معمولا مورد استفاده قرار نمی گیرد و نشانی به همراه نام خانوادگی و عنوان حرفه ای و تحصیلی نیز باید قید شود.
جلسات معمولا طولانی بوده و ارتباطات و احساسات بصورت آشکار و منطقی نمایش داده می شود.
ایتالیایی ها به ایده های جدید و خلاقانه حتی اگر مخالف شیوه های متداول باشد تمایل نشان می دهند. گاه، تصمیمات مهم پس از پایان جلسات و گذشت زمان طولانی برای تجزیه و تحلیل پیشنهادات اتخاذ می گردد زیرا سرعت بخشیدن به امور و تعیین ضرب الاجل برای تجار ایتالیایی چندان اهمیتی ندارد.
اگرچه هدیه دادن در روابط تجاری رویه مرسومی نیست ولی اگر تمایل به این کار دارید از اهدای کالاهایی که لوگوی کمپانی شما روی آن درج یا حک شده اجتناب کنید.
روش اعتبار سنجی شرکت های ایتالیایی | |
ساختار، فعالیت و نمایندگی های آژانس توسعه تجارت ایتالیا(ایچه) | |
آشنایی با ظرفیت های اقتصادی استان لمباردیا به مرکزیت میلان | |
آشنایی با ظرفیت های اقتصادی استان ونتو به مرکزیت ونیز | |
آشنایی با ظرفیتهای اقتصادی استان پیه مونته به مرکزیت تورین | |
آشنائی با ظرفیتهای اقتصادی استان امیلیا رومانیا به مرکزیت بولونیا | |
آشنایی با استان فریولی ونتزیا جولیا به مرکزیت تریسته | |
آشنایی با استان واله آئوستا به مرکزیت آئوستا | |
آشنائی با استان ترنتینو به مرکزیت ترنتو | |
آشنایی با استان توسکانا به مرکزیت فلورانس | |
بررسی اجمالی صنعت داروسازی ایتالیا | |
نگاهی به وضعیت صنایع پزشکی ایتالیا و استان لومباردی | |
سایت های سودمند در زمینه آگاهی رسانی مناقصات کشور ایتالیا | |
نگاهی به اتاق بازرگانی Made in Vicenza | |
راهنمای حقوقی کسب و کار در ایتالیا | |
جدول ترتیبی شروع یک کسب و کار در ایتالیا | |
ثبت شرکت در ایتالیا | |
اتاق های بازرگانی ایتالیا | |
فهرست و اطلاعات تماس اتاق های بازرگانی مراکز 9 استان شمالی ایتالیا | |
مدل های نوین کسب و کار در صنعت گردشگری ایتالیا | |
بازار محصولات حلال در ایتالیا | |
مجوزهای واردات کشاورزی و دامی به اتحادیه اروپا | |
بررسی پیش نیاز های صادرات فلزات گرانبها و سنگ های قیمتی به ایتالیا (اتحادیه اروپا) | |
گزارش حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در ایتالیا | |
برند های برتر بیسکویت و شکلات ایتالیا | |
یکصد برند برتر ایتالیایی از دید ارزش | |
گزارش تحلیلی بازار کفش ایتالیا | |
روش های تبلیغات محصولات ایرانی در بازار ایتالیا | |
زنجیره های تولید در ناحیه های صنعتی ایتالیا | |
نگاهی به وضعیت تجهیزات و وسایل پزشکی در ایتالیا | |
نگاهی به صنعت زیست فناوری(بیوتکنولوژی)ایتالیا | |
نگاهی به وضعیت انرژی های تجدیدپذیر در ایتالیا | |
نگاهی اجمالی به وضعیت نانوفنآوری در ایتالیا | |
بررسی اجمالی صنعت داروسازی ایتالیا | |
نگاهی به بازار تجهیزات موبایل در ایتالیا | |
نگاهی به کشت انگور در ایتالیا | |
فرصت های بازار خشکبار در ایتالیا | |
نگاهی به زمینه های همکاری ایران و ایتالیا در زمینه تولید لوازم بهداشتی و آرایشی | |
وضعیت تولید روغن زیتون در ایتالیا | |
نگاهی به صنعت جواهر سازی در ایتالیا | |
نگاهی اجمالی به صنعت چرم در ایتالیا | |
نگاهی به صنعت شیشه گری در ایتالیا | |
نگاهی به صنعت نساجی ایتالیا | |
نگاهی به وضعیت تولید موتورسیکلت برقی در ایتالیا | |
منابع:
سایت سفارت و سرکنسولگری ایران در ایتالیا
ceo.world