وزیر خارجه ایتالیا روز یکشنبه تاکید کرد که ارسال نیرو به اوکراین هرگز توسط کشورهای غربی مورد بحث و بررسی قرار نگرفته است.

«آنتونیو تاجانی» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه ایتالیا روز یکشنبه اعلام کرد که ارسال نیرو توسط کشورهای غربی به اوکراین هرگز مورد بحث و بررسی قرار نگرفته است.

وی که این سخنان را در مصاحبه با رادیو24 مطرح می‌کرد، عنوان کرد: «ما هرگز درباره ارسال نیرو به کی‌یف صحبت نکرده‌ایم. ما دیدارهایی با نمایندگان گروه هفت با حضور “آنتونی بلینکن” وزیر خارجه آمریکا داشته‌ایم اما هرگز ارسال نیرو مورد بحث قرار نگرفته است».

وزیر خارجه ایتالیا درباره طرح چین برای حل بحران اوکراین گفت: «طرح 12 ماده‌ای چین کاملا شفاف نیست اما این بدان معنا نیست که پکن نمی‌تواند در ایجاد صلح مشارکت داشته باشد».

پیشتر «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان در مصاحبه‌ای مدعی شده بود که کشورهای غربی متحد اوکراین به ارسال نیروهایشان به اوکراین بسیار نزدیک هستند.

بر اساس گفته این مقام مجارستانی، اوکراین تا زمانی که آمریکا دستور بدهد قادر به ادامه جنگ است در غیر اینصورت، کی‌یف وارد مذاکرات صلح خواهد شد.

نخست وزیر مجارستان اضافه کرد که این کشور و واتیکان تنها نیروهایی در اروپا هستند که حامی صلح هستند.

از سوی دیگر در حالی که درخواست‌های اوکراین از آمریکا و متحدانش برای تشدید حمایت‌های تسلیحاتی ادامه دارد، وزیر خارجه اوکراین از دریافت جنگنده‌های غربی به این کشور در آینده نزدیک ابراز ناامیدی کرد.

دیمترو کولبا در مصاحبه با «بیلد آم سونتاگ» که روز یکشنبه منتشر شد، از آلمان خواست به حمایت‌های تسلیحاتی خود از اوکراین سرعت داده و آموزش خلبانان اوکراینی را آغاز کند. وزیر خارجه اوکراین به این روزنامه آلمانی اعلام کرد که مشکل شماره یک اوکراین در جنگ با روسیه، «کمبود مهمات» است.

به گفته کولبا، شرکت‌های تسلیحاتی آلمانی در جریان نشست ماه گذشته «کنفرانس امنیتی مونیخ» به او گفتند که آماده ارسال مهمات برای اوکراین می‌باشند، اما منتظر امضای قراردادی مربوطه توسط دولت آلمان هستند.