نخست‌وزیر ایتالیا امروز پس از بازدید از یک مرکز مهاجران در جزیره لامپدوزا به‌همراه رئیس کمیسیون اروپا خواستار آن شد که موضوع مهاجرت، در دستور کار نشست اتحادیه اروپا در ماه اکتبر قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورو نیوز، اورزلا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا و جورجیا ملونی، نخست‌ وزیر ایتالیا امروز یکشنبه از یک مرکز مهاجران در جزیره کوچک لامپدوزا دیدار کردند؛ محلی که این هفته با ورود بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ مهاجر در یک بازه زمانی ۳ روزه مواجه شده بود.

طبق گزارش آژانس مهاجرت سازمان ملل، تنها بین روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته پیش حدود 8 هزار و 500 نفر (بیشتر از کل جمعیت لامپدوزا) با ۱۹۹ قایق وارد این جزیره که وسعت آن تنها ۲۰ کیلومتر مربع است، شدند.

تصاویر تلویزیونی امروز، نخست‌ وزیر ایتالیا را نشان داد که با ساکنان جزیره صحبت می‌ کند و به آنها می‌گوید که دولت در حال کار روی یک برنامه واکنش فوری، از جمله کمک ۵۰ میلیون یورویی به جزیره است.

ساکنان لامپدوزا همچنین عصر دیروز شنبه علیه ساخت یک مرکز اسکان جدید برای مهاجران در این جزیره تظاهرات کردند.

نخست‌ وزیر ایتالیا فشار مهاجرتی که بر کشورش تحمیل شده است را «غیرقابل تحمل» خواند و خواستار آن شد که موضوع مهاجرت در دستور کار نشست اتحادیه اروپا در ماه اکتبر قرار گیرد.