“لوئیجی دی مایو” وزیر خارجه ایتالیادر پیام توییتری نوشت: “پیرفرانسسکو زازو” سفیر ما به تازگی وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شده و سفارت را بازگشایی کرده است که از روز دوشنبه به طور کامل فعال خواهد شد.
وی در ادامه نوشت: این نماد ایتالیایی است که زمان را تلف نکرده، هرگز از اعتقاد به دیپلماسی دست بر نمی دارد و مصرانه به دنبال صلح است. از طرف دولت ایتالیا از صمیم قلب تشکر می کنم. دی مایو وزیر امور خارجه ایتالیا همچنین خاطر نشان کرد: ما باید به همه راه‌های دیپلماتیک برای برقراری آتش‌بس دست به اقدام بزنیم، بزرگترین نگرانی من در حال حاضر برای یتیم خانه ها، مدارس، بیمارستان ها و خانواده هایی است که زیر بمب های روسیه هستند.
ایتالیا در حالی از بازگشایی سفارت خود در اوکراین خبر می دهد که پیش از این نیز فرانسه اعلام کرده بود که به زودی سفارت خود در کی یف را باز می گردانیم.
“ژان ایو لودریان” وزیر امورخارجه فرانسه روز جمعه در تماسی تلفنی با دمیترو کولبا همتای اوکراینی خود گفت که پاریس بزودی سفارت خود را در اوکراین از لویو به کی‌یف باز می‌گرداند.
وزیر خارجه فرانسه افزود: این بازگشایی خیلی زود انجام خواهد شد و به فرانسه اجازه خواهد داد حمایت خود از اوکراین را در هر زمینه‌ای بیشتر کند تا این کشور با جنگی که روسیه در ۲۴ فوریه گذشته آغاز کرد، مقابله کند.
فرانسه و ایتالیا در اوایل ماه مارس (فروردین ماه) ‌سفارت خود را از کی‌یف به شهر لویو انتقال دادند.