مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت قابل توجه صندوق خرد زنان عشایری ریگ شهرستان بشرویه در زمینه تولید صنایع دستی به‌ویژه (پارچه برک) در بازارهای اروپایی، از نمایش پارچه برک بافته‌شده عشایر بشرویه در ویترین مغازه‌های ایتالیا خبر داد.

“محمدابراهیم ابراهیمی” صبح امروز در بازدید از مناطق عشایری بشرویه اظهار داشت: با توجه به ورود هر ساله گردشگران خارجی به خراسان جنوبی و پیگیری‌های جدی و چندین ساله امور عشایر برای شناساندن توانمندی‌های این جامعه، بانوان عشایر شهرستان بشرویه توانسته‌اند با گردشگران ارتباط برقرار کرده و با معرفی تولیدات خود و سنجش سلیقه و نیاز آنان، صنایع دستی عشایری به‌ویژه پارچه برک را در بازارهای جهانی به‌صورت مستمر به فروش برسانند.

وی افزود: بانو مرموزیان، از عشایر فعال شهرستان بشرویه در تولید پارچه برک، جاجیم و همچنین پخل‌بافی و سفره آردی است که پارچه برک بافته‌شده توسط وی موفق به جلب رضایت خریداران در بازار پوشاک “ایتالیا” شده است.

مدیرکل امور عشایر استان خراسان جنوبی اظهار داشت: پارچه برک استفاده‌های متنوعی در صنعت پوشاک “ایتالیا” پیدا کرده است که در حال حاضر از آن برای دوخت جلیقه، لباس و کت و شلوار استفاده می‌شود.

 ابراهیمی گفت: این اتفاق مهم حکایت از توانایی بالای عشایر در تولید محصولاتی در سطح بازارهای جهانی دارد و اگر درست برنامه‌ریزی و مدیریت شود می‌تواند درآمدزایی مناسب، قابل گسترش و درازمدتی برای عشایر استان به همراه داشته باشد. پارچه برک از پشم شتر و پشم گوسفند تولید می‌شود و مرموزیان به عنوان یک بانوی عشایر توانسته است در سال 98 نشان ملی این محصول را أخذ نماید.