مراسم شب یلدا در لندن به میزبانی سید مهدی حسینی متین کاردار سفارت کشورمان، با حضور خانواده دیپلمات‌ها و همکاران نهادهای مستقر در انگلیس برگزار شد.

کاردار سفارت ایران طی سخنانی فرا رسیدن این شب را به شرکت کنندگان تبریک گفت و برگزاری این آئین‌ها را بهانه‌ای برای دور هم بودن و استفاده از فرصت‌ها برای گسترش دوستی‌ها و مهربانی‌ها عنوان کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید هاشم موسوی رئیس مرکز اسلامی انگلیس نیز طی سخنانی از گردهمایی این شب به‌عنوان فرصتی برای افزایش فضای نشاط و شادابی میان امت اسلامی یاد کرد.

در این مراسم همچنین از مسئولان و آموزگاران مدرسه جمهوری اسلامی ایران در انگلیس که در راستای پرورش نسل آینده ایرانی مقیم خارج، بر مبنای ارزش‌های فرهنگی و اسلامی تلاش می‌کنند، تجلیل به‌عمل آمد.

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا نیز با همکاری انجمن فرهنگی ایتالیایی زبان «دیروز» به مدیریت روزنامه نگار و نویسنده ایتالیایی آقای دکتر “آنتونلّو ساکتی” مراسم جشن شب یلدا را به صورت برخط برگزار کرد.

مدیر برنامه سخن آغازین خود را به مردم غزه و حمایت از آن‌ها اختصاص داد و گفت در نظر داشته باشیم که این مردم بی دفاع، سالیان سال است که با تحمل زورگویی رژیم صهیونیستی در حال سپری کردن طولانی ترین شب عمر خود هستند.

آقای ساکتی در ادامه به تفسیر جشن یلدا پرداخت و گفت: ایرانیان در این شب پیروزی نور بر تاریکی را جشن می گیرند و زیبایی این جشن در این معنا خلاصه می شود که ظلم و تاریکی به هر حال پایان می پذیرد و این نور است که در سرتاسر جهان هاله افکنده و دلها را گرم و امیدوار می کند. ما یقین داریم که شب تاریک مردم مظلوم غزه و فلسطین به سر می رسد و دل‌های ایشان به نور امید گرم خواهد شد.

یکی از بخش‌های جالب توجه این برنامه اجرای فال حافظ برای مخاطبین برنامه بود که از بینندگان درخواست می شد تا نیت کرده و پیام خود را به صورت آنلاین برای برنامه ارسال نمایند. همچنین تشریح سفره جشن یلدا، آداب و رسوم آن و فراهم آوردن مقدمات این جشن و خوراکی های مخصوص آن، بخش بعدی این برنامه بود.