هنرمندان صنایع دستی کشورمان با ارائه محصولات فرهنگی و هنری در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی میلان حضور چشم‌گیری داشتند.

بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی میلان در روزهای گذشته در حالی به کار خود پایان داد که موفق شد رکورد جدیدی را در طول تاریخ برگزاری خود ثبت کند. این موفقیت در شرایطی ثبت شد که هنرمندان ایرانی به نسبت ادوار پیشین حضور پررنگی تری در این نمایشگاه داشتند.

بر اساس گفته برگزارکنندگان این رخداد، تعداد غرفه‌داران نسبت به سال گذشته نقطه عطفی در طول تاریخ برگزاری این نمایشگاه بود که افزایش ده درصدی داشت و از ۲۳۵۰ غرفه به ۲۵۵۰ غرفه رسید. همچنین، تعداد کشورهای شرکت کننده از ۸۴ کشور به ۱۰۰کشور و تعداد بازدید کنندگان از یک میلیون نفر سال گذشته به یک میلیون و یکصد هزار نفر افزایش یافت.

نمایشگاه صنایع دستی “میلان” بزرگترین نمایشگاه صنایع دستی ایتالیا و یکی از بزرگترین نمایشگاه ها در اروپا است که همه ساله در ایام نزدیک به سال نو میلادی برگزار می‌شود و از این رو از استقبال خوب مردم برخوردار است. دسترسی راحت عموم به این نمایشگاه و رایگان بودن ورودی و سرویس با کیفیت وسایط نقلیه عمومی باعث می‌شود که از دیگر شهرها نیز برای بازدید از این نمایشگاه به میلان، سفری داشته باشند.

هنرمندان صنایع دستی از ۱۰۰ کشور دنیا در ده پادیلیون در طول مدت ۹ روز اقدام به عرضه محصولات بسیار متنوع خود در این نمایشگاه می‌کنند و بازدید کنندگان نه تنها با هنر صنایع دستی ایتالیا و دنیا آشنا می‌شود بلکه می‌توانند غذاهای دیگر ملل را نیز در این نمایشگاه امتحان کنند.

حضور هنرمندان کشورمان در این دوره بسیار پررنگتر و قوی تر نسبت به سنوات گذشته بود. تعداد ۱۳۰ هنرمند صنایع دستی در ۳۷ غرفه در پادیلیون شماره ۷ این نمایشگاه با انواع محصولات صادراتی صنایع دستی در رشته‌های قلم‌زنی، فرش، گلیم، پته، ظروف سفالی، صنایع چرم، کیف، خاتم‌کاری، خراطی هنری روی چوب و سوغات ایرانی حضور داشتند، اقدام به عرضه محصولات خود کردند. محمد تقی امینی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا در این نمایشگاه حضور بهم رساند و با هنرمندان کشورمان به گفت‌وگو نشست.

هنرمندان صنایع دستی کشورمان همه ساله در نمایشگاه‌های مختلف صنایع دستی در ایتالیا شرکت می‌کنند. از مهمترین این نمایشگاه‌ها می‌توان به نمایشگاه صنایع دستی “فلورانس” در بهار، نمایشگاه راونا در شهریورماه و نمایشگاه صنایع دستی میلان در پاییز هر سال اشاره کرد.