شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که کارخانه‌ها در ایتالیا شروع به اخراج کارمندان و کارگران خود کرده‌اند، چرا که بخش تولید در این کشور همچنان در حال انقباض است.

شبکه خبری بلومبرگ روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که کارخانه‌ها در ایتالیا شروع به اخراج کارمندان و کارگران خود کرده‌اند، چرا که بخش تولید در این کشور همچنان در حال انقباض است.

داده‌های مبتنی بر شاخص ترکیبی مدیران خرید (PMI) که توسط مؤسسه اس‌اندپی گلوبال S&P Global گردآوری‌شده است، نشان می‌دهد که سومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا در ماه اوت سقوط کرده و به 45.4 واحد رسیده است که بسیار کمتر از مرز 50 است که نشان‌دهنده انقباض است.

بخش صنعت و تولید ایتالیا به ویژه در چند ماه گذشته به دلیل کمبود سفارشات جدید با کاهش تقاضای جهانی با مشکل مواجه بوده است.

“طارق کمال چودری”، اقتصاددان بانک تجاری هامبورگ، در این باره گفت: رکود تولید که از اواسط سال گذشته آغاز شد، همچنان ادامه دارد. یک بار دیگر، سفارشات عمده تحت فشار قرار گرفتند و این امر بیشتر به دلیل تقاضای خارج از کشور بود.

ضعف صنعتی همچنان بر اقتصاد ایتالیا تاثیر می گذارد و آن را به سمت انقباض می کشاند. آخرین برآوردها نشان داد که اقتصاد این کشور در سه ماه منتهی به ژوئن بیشتر از پیش بینی‌ها که 0.3 درصد اعلام شده بود، کوچک شده و این کاهش به 0.4 درصد رسیده است.

در عین حال، اقتصاددانان هشدار می دهند که بازار کار این کشور نیز علائمی از فرسودگی را نشان می‌دهد.

اس اند پی گلوبال در بیانیه‌ای در روز جمعه گفت: در زمینه اشتغال، از دست دادن شغل برای اولین بار در سه سال گذشته ثبت شد.

بر اساس آمار رسمی، بیکاری در ایتالیا در ماه ژوئیه افزایش یافت و به 7.6 درصد رسید که نشان می‌دهد 73000 شغل از دست رفته است.