اولین جلسه کمیسیون برندینگ اتاق مشترک ایران و ایتالیا در روز دوشنبه 11 مهر ماه 1401، با حضور آقای دکتر نوری رئیس کمیسیون، آقای مهندس بانی شرکا نایب رئیس اول و آقای مهندس ماچیانی نایب رئیس دوم، 10 نفر از اعضاء اتاق ایران و ایتالیا و خانم توانا دبیر کمیسیون به صورت حضوری در محل این اتاق برگزار گردید.
در ابتدا به درخواست آقای دکتر نوری و به‌منظور آشنایی بیشتر، اعضا به معرفی خود و فعالیت‌هایشان پرداختند و در ادامه رئیس کمیسیون ضمن تشکر از ریاست و نواب رئیس پیشین کمیسیون برندینگ در دو سال گذشته با معرفی هیات رئیسه جدید و دستور جلسه( تبیین اهداف کمیسیون در یک سال پیش رو) از اعضا جهت مشارکت در بحث و ارائه پیشنهادات دعوت نمودند.
آقای بانی شرکا با اشاره به اینکه ذهن‌انگیزی و نگاه واگرا می‌تواند نقش به‌سزایی در هم‌افزایی و ایجاد تجربیات ارزشمند و ایجاد یک نقشه راه داشته باشد از حاضرین درخواست نمودند نظرات خود را مطرح نمایند و خانم توانا به‌منظور اطلاع و آگاهی اعضا از روند اجرایی کمیسیون طی دو سال گذشته مطالبی پیرامون فعالیت‌های دو ساله کمیسیون ارائه نمودند.
خانم محمودی، آقای علوی زاده، آقای روناسی، آقای پیمان سلیمی، خانم آزیتا مهندس، آقای شریفی، آقای لواسانی و ..تا حدود زیادی در مورد آموزش‌محور بودن جلسات اتفاق نظر داشتند و همچنین علاقمندی خود را نسبت به عملیاتی بودن جلسات از طریق طرح مسائل و دغدغه‌های برند و برندینگ با ارائه راه‌حل های مناسب و کاربردی اظهار کردند.


آقای علوی‌زاده نماینده شرکت بهداشتی عبیدی اظهار داشتند شناسایی بازار و ریسک‌های آن می‌تواند تاثیر قابل توجهی در برندینگ و آینده آن داشته باشد. برای مثال برند X که کاملا شناخته شده و ارزش مشخصی دارد در آینده با گسترش بازارهای جهانی، برداشته شدن تحریم‌ها و امکان ورود برندهای بین‌المللی مانند آمازون چه آینده‌ای در انتظارش خواهد بود؟
آقای ماچیانی در ادامه افزودند هدف از به اشتراک گذاری تجربیات گذشته این است که به یک راه حل برسیم و اینکه بتوانیم با استفاده از آن به یک خرد جمعی و آینده روشن‌تری در برندینگ دست بیابیم..
آقای بانی‌شرکا نیز با توضیحاتی در مورد جایگاه سازی برند و توجه برندهای پرفروش به این موضوع، در کنار تبلیغات و بسته‌بندی، مثال‌هایی زدند که مورد توجه اعضا قرار گرفت و برخی از اعضاء کمیسیون نیز در ادامه، پیرامون جایگاه سازی برندها در کشورهای اروپایی سخنانی گفتند و تجربیاتشان را با سایرین در میان گذاشتند.
آقای بانی‌شرکا اظهار داشتند برای کسب نتیجه بهتر و ملموس تر خوب است هم پشتیبانی علمی و به‌روز و هم Case study عملی داشته باشیم و نگرش و دیدگاه اساتید مرتبط با موضوعات مورد بحث را در جلسات مطرح کنیم. ایشان ادامه دادند در گذشته آموزش دانش محور، سپس پژوهش محور و در دوره حاضر خلاقیت و نوآوری محور شده است و بر اساس مطالعات آینده پژوهی چیزی که در آینده پیش رو داریم آموزش سناریو محور خواهد بود و طبیعاتا تعدد سناریوهای دقیق برای هر سازمان همان نقشه راه است که در بهبود شرایط و ماندگاری یک سازمان تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.
به پیشنهاد آقای دکتر نوری و مذاکراتی که هفته گذشته با نماینده گروه چرم درسا و دعوت این مجموعه از اعضا برای برگزاری یکی از جلسات در محل کافه درسا داشتند، مقرر گردید هماهنگی‌های لازم برای حضورکارشناس مرتبط و همچنین دعوت از یک business مشابه در هیات رئیسه مطرح و مراتب را به اطلاع اعضاء محترم کمیسیون برسانند.
آقای بانی شرکا بار دیگر تاکید کردند بهتر است مباحث را به صورت Case Study بررسی کنیم و روش خلاقانه ما این باشد که در میان موارد مطروحه، مسائل و موارد اعضا بررسی شوند و شامل یک مبحث دانشگاهی و یک مورد عملیاتی باشد و البته اعضاء هم مطالعه لازم را داشته باشند تا کمیسیون مفهوم خود را از دست ندهد، طرح و انتقال مباحث یک‌طرفه نباشد و هم‌افزایی لازم اتفاق بیافتد.
آقای دکتر نوری با جمع بندی کلی مطالب و تشکر از مشارکت خوب تک تک حاضرین، راس ساعت 16:30 پایان جلسه را اعلام نمودند.

 

تنظیم کننده: صبا توانا
دبیر کمیسیون برندینگ اتاق مشترک ایران و ایتالیا