آخرین جلسه کمیسیون برندینگ اتاق مشترک ایران و ایتالیا از دوره چهارم، روز سه شنبه 09 مرداد ماه 1403 در محل اتاق ایران و ایتالیا برگزار گردید.

در این جلسه آقای دکتر نوری (رئیس کمیسیون برندینگ)، آقای مهندس ماچیانی (نایب رئیس اول) و تعداد زیادی از اعضاء و خانم توانا (دبیر کمیسیون) حضور داشتند. سرکار خانم مهندس شهابی نایب رئیس و دبیرکل اتاق ایران و ایتالیا نیز در این جلسه شرکت نمودند.

دستور جلسه:

  • برندینگ شرکت کدبانو (دلپذیر) از آغاز تا امروز و نقش آن در ارتقاء صنعت مواد غذایی کشور

سخنران و مهمان جلسه:

  • جناب آقای مهندس محمد اورنگ، مدیرعامل شرکت صنایع غذایی کدبانو(دلپذیر)

در ابتدا خانم مهندس شهابی ضمن قدردانی از حضور آقای مهندس اورنگ و قبول این دعوت از طرف ایشان به بازدید سال گذشته از کارخانه دلپذیر و کیفیت محصولات و بسته بندی آنها اشاره کرده و از زحمات و تلاش‌های مجموعه ارزشمند دلپذیر به‌منظور حضور قدرتمند در صنعت غذایی کشور و حفظ و ارتقاء کیفیت محصولات تقدیر به‌عمل آوردند و از ایشان به منظور ایراد سخنرانی دعوت نمودند. مدیرعامل شرکت دلپذیر در آغاز سخنان خود، یک فیلم تبلیغاتی 10 دقیقه‌ای را پخش نمودند که طی نمایش آن، توضیحاتی نیز پیرامون بخش‌های مختلف کارخانه و تولیدات متنوع این مجموعه از طرف ایشان ارائه می‌شد.  سپس بر اساس سوالاتی که به جهت انسجام بخشیدن بیشتر به موضوع جلسه از قبل در اختیارشان گذاشته شده بود و فایل پاورپوینتی که گروه دلپذیر در همین زمینه تهیه کرده بود سخنان خود را ادامه دادند. آقای مهندس اورنگ ضمن اشاره به زمان تاسیس شرکت دلپذیر در سال 1328و 75 ساله شدن آن در مورد مؤسس آن و توسعه دهندگان بعدی توضیحاتی ارائه دادند.

1/1

در ادامه درباره محصولات اولیه همچون تولید مرباهای بدون قند و انواع کمپوت، محصولات فعلی تولیدی شامل انواع کنسرها، سس‌ها و حبوبات و ادویه ها ، روش‌های بازاریابی شرکت، سهم بازار هر یک از محصولات مانند سس‌ها و کنسروها در استان‌های مختلف کشور بر اساس نمودار و… صحبت کرده و راز ماندگاری گروه صنایع غذایی دلپذیر را تنها (کیفیت) و اصرار بر رعایت این اصل مهم و اساسی دانستند و در ادامه عوامل تشکیل دهنده کیفیت را برای اعضاء و علاقمندان برشمردند که از جمله آنها می‌توان مواردی مانند:

دارا بودن تیم اجرایی خوب، تخصص، تعهد، فرهنگ سازمانی، تمرکز بر روی بازخورد نظر مشتریان، بررسی نقاط قوت و ضعف رقبا، تلاش برای کاهش خطاهای انسانی در تولید، دقت در شبکه توزیع و در دسترس بودن محصولات را برشمرد.

ایشان همچنین در مورد مسائلی چون مشکلات فعلی صنایع مختلف به ویژه صنایع غذایی کشور از جمله تغییر پی در پی مدیران، انتصاب مدیران غیر متخصص، مشکلات بانکی و انتقال وجوه ارزی، به روز نبودن قوانین و مقررات صادراتی اشاره کرده و راهکارهایی نیز ارائه دادند که می‌توان به مواردی همچون آموزش مستمر برای داشتن یک تیم اجرایی حرفه‌ای، ایجاد روابط هوشمندانه با تامین‌کنندگان، استفاده و گسترش شبکه توزیع الکترونیک، برگزاری جلسات منظم و مؤثر با کارکنان و تامین کنندگان مواد برای ارزیابی مشکلات و … اشاره نمود.

پس از پایان سخنان ایشان جلسه وارد پرسش و پاسخ شد و اعضاء حاضر تجربیات شخصی خود را نیز در مورد مصرف محصولات متنوع دلپذیر و میزان کیفیت آن ها با آقای مهندس اورنگ در میان گذاشته و پیشنهاداتی را نیز پیرامون بهبود و ارتقاء کیفیت بسته بندی و تغییر شکل بصری برخی محصولات مطرح نمودند که مورد توجه و استقبال ایشان قرار گرفت.

در پایان، ضمن پذیرایی، آقای دکتر نوری از حضور و مشارکت خوب اعضاء، حضور خانم مهندس شهابی و سخنرانی مهمان محترم قدردانی نمودند و جلسه با گرفتن چند عکس یادگاری به پایان رسید.