وبینار معرفی ظرفیت های کسب و کار در کشور ایران و ایتالیا در حوزه تجهیزات پزشکی، دارو و صنایع وابسته در مورخه 3 اسفند ماه 1400 برگزار شد.
این وبینار با همکاری سفارت ایتالیا و بخش بازرگانی و اقتصادی این سفارت با سخنرانی دکتر جوزپه پرونه سفیر محترم ایتالیا در ایران و نماینده وزیر محترم بهداشت ایران آغاز گردید.
در این جلسه که حدود 18 نفر از فعالان حوزه دارو و درمان دو کشور در آن حضور داشتند خانم شهابی دبیرکل اتاق مشترک ایران و ایتالیا بعنوان نماینده این اتاق سخنرانی نمود.
خانم شهابی در این وبینار با توجه به چالش‌های موجود در این حوزه به طور مبسوط به ارائه خدمات متعدد اتاق مشترک ایران و ایتالیا در گذشته و بویژه سالهای پس از تحریم به اعضای ایرانی و ایتالیایی اشاره کرد و افزود اعمال تحریم‌ها در حوزه تجهیزات پزشکی و دارویی تبعات زیادی را از جمله عدم همکاری شرکت‌های بزرگ اروپایی جهت انتقال دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای سلامت محور، فقدان همکاری بانک‌ها و نبود زمینه مناسب برای انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی را به دنبال داشته است.
وی همچنین تاکید کرد این شرایط موجب افزایش قیمت تمام شده اقلام دارویی و هزینه‌های درمان و کاهش دسترسی بیماران به خدمات دارویی و تجهیزات پزشکی در کشور شده است.
دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و ایتالیا در این وبینار به اقدامات مشترک دو اتاق در ایران و ایتالیا جهت مرتفع ساختن بخشی از مشکلات اعضای اتاق و فعالان حوزه تجهیزات پزشکی، دارو و صنایع وابسته اشاره کرد.
شایان ذکر است که در این وبینار که توسط آقای دیوید بالونی معاونت اقتصادی سفارت ایتالیا در ایران اداره می‌شد آقای دکتر زامپینی ریاست اتاق ایتالیا و ایران، نمایندگان حوزه بهداشت دو کشور ایران و ایتالیا، مدیران و دست‌اندرکاران حوزه سلامت، بهداشت، پزشکی و دندانپزشکی بخش خصوصی و دولتی دو کشور و نمایندگان بانک‌های پاسارگاد و پوپولاره دی ساندریو حضور و سخنرانی داشتند که در پایان جلسه نیز به پرسش و پاسخ پرداختند.