دنیای اقتصاد : سال ۲۰۲۲ سال خوشایندی برای خودروهای پلاگین در ایتالیا نبوده است. پس از سال‌‌ها رشد تصاعدی، به نظر می‌‌رسد جرقه انقلاب الکتریکی در یکی از مهم‌‌ترین بازارهای خودرو در اروپا و جهان سرد شده است. آمارهای رسمی در سه فصل سال جاری تصویر گیج‌کننده‌ای را از بازار ایتالیا با یک قطعیت اصلی به تصویر می‌کشند: بازار خودروهای BEV رو به نزول است. فروش کلی خودرو در سه‌ماهه اول تا سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲ با کاهش همراه بوده است.
در این بین، پیشرانه‌‌های “سنتی بنزینی” و “دیزلی” بیشترین ضربه را متحمل شدند. فروش خودروهای “هیبریدی “بدون پلاگین در سال جاری ثابت ماند که به معنای افزایش سهم بازار از ۱/ ۲۸درصد به ۸/ ۳۳درصد در این بازار خالی از تورم است. تغییر به گزینه‌های برقی ICE اکنون تایید شده است، زیرا خودروسازان قدیمی به سادگی اکثر مدل‌های ICE با تعداد بالا را با گزینه‌های بسیار سبک برقی جایگزین می‌کنند. تنها می‌‌توان انتظار داشت این تغییر در میان‌‌مدت، بدون توجه به سیاست‌‌های دولت، با ۴۰درصد سهم بازار برای سال آینده ادامه یابد. خودروهای تمام‌الکتریکی بازنده‌های شگفت‌انگیز سال هستند. با کمی بیش از ۳۶هزار مورد ثبت تا پایان سه‌ماهه سوم، خودروهای BEV نسبت به بالاترین سطح سال ۲۰۲۱ که بیش از ۴۷هزار دستگاه در همان دوره فروخته شد که ۶/ ۲۳درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت. سهم بازار نیز به ۶/ ۳درصد رسید که نسبت به سال گذشته ۴درصد کاهش داشت.