دومین جلسه کمیسیون برندینگ اتاق مشترک ایران و ایتالیا در روز دوشنبه 09 آبان ماه 1401، به صورت حضوری در محل «خانه درسا» به میزبانی آقای دکتر شاهین فاطمی مدیرعامل این مجموعه و با حضور آقای دکتر نوری رئیس کمیسیون، آقای مهندس ماچیانی نایب رئیس دوم، 21 نفر از اعضاء اتاق ایران و ایتالیا و خانم توانا دبیر کمیسیون برگزار گردید.
مهمان جلسه آقای «دکتر باغبان» مدیرعامل موسسه فرهنگی عصر گفتمان نیز با دستور جلسه«اهمیت برندینگ با مطالعه موردی چرم درسا» حضور یافتند.
در ابتدا آقای دکتر نوری ضمن تشکر از دعوت آقای فاطمی و قدردانی از زحمات آقای آذرمنش که در این جلسه حاضر بوندند و در دو سال گذشته مسئولیت کمیسیون را به عهده داشتند، از اعضا درخواست کردند به معرفی خود و فعالیت‌هایشان پرداخته و سوالات مورد نظرشان را از آقای فاطمی مطرح نمایند.
در ادامه آقای شاهین فاطمی ضمن تشکر از اعضا برای حضور در مجموعه خانه درسا به طور مختصر به معرفی خود و این مجموعه پرداختند و به سوالات حاضرین در مورد دلایل موفقیت این برند پاسخ دادند. ایشان ضمن اشاره به نوع استراتژی برند درسا که آن را Umbrella Type خواندند اظهار داشتند برندها مثل انسان‌ها موجوداتی زنده هستند.. رشد می کنند، بالغ می شوند، پیر می‌شوند و ممکن است از بین بروند اما برخلاف انسان‌ها چرخه عمرشان می تواند تکرار پذیر باشد و از نو ظهور کنند و همانطور که انسان‌ها از سه بخش اصلی تشکیل شده اند که شامل ظاهر، اسکلت یا شالوده و روح است برندها نیز هویت ظاهری، استراکچر و ساختار و در بعد اصلی تر روح دارند. روح برند همان چیزی است که شما را به یک محصول جذب یا از آن دور می کند. روح برند نتیجه رویاپردازی و برند آفرینی سازنده آن است و همان چیزی است که مشتری در محصول نهایی مشاهده می کند و دقیقا همان موردی است که باعث قضاوت ها در مورد خوب یا بد بودن برند می شود. آقای فاطمی در ادامه گفتند طبق بررسی Paul Briden یکی از مطرح ترین نظریه پردازان علوم مدیریتی که بر روی بیش از 1000 لیدر انجام شده یک ویژگی، تنها در همه آنها مشترک بود و آن این بود که همه آن‌ها رویا داشتند.. رویاهایی که برای تحقق آن نمی خوابیدند و صبح ها دلیل بیداریشان بوده، رویاهایی که با هر بار شکست هرگز آنها را از مسیر اصلی منحرف و دور نکرده و همچنان به همان مسیر و هدف چشم دوخته اند.


در همین راستا هدف درسا همواره تولید کالای با کیفیت بوده و هست وکاری که در درسا انجام دادیم این بود که برند مادر را حفظ کردیم و نوع خدمات را تغییر دادیم.. جواهر تولید کردیم، مبل تولید کردیم و با آن وارد خانه مردم شدیم، در واقع در سبک زندگی انسانها تغییر ایجاد کردیم .. با کافه درسا سعی کردیم طعم زندگیشان را عوض کنیم و معتقدیم دنیای آینده تنها دنیای Physical نیست بلکه مجموعه ای از دنیای physical, virtual وdigital است و امروز با استراتژی Brand Extension و با چهار برند و یک پارتنر (Swarovski) چشم انداز درسا این است که برای جهانی شدن همزمان در سه بعد physical, virtual, digital فعالیت کند، از دنیای چرم طبیعی و مصنوعی بیرون بیاید و به سمت دنیای دیگری حرکت کند که اندیشه اش نه تنها تولید مایحتاج روزانه مردم باشد بلکه تجربه جدیدتری در زندگی انسان ها به وجود آورد. بنابراین روشن است که vision و mission درسا از کیفیت (quality) به تاثیرگذاری تغییر کرده است. ایشان صحبت های خود را با تشکر دوباره از اعضاء اتاق ایران و ایتالیا به پایان رساندند و نماینده اتاق نیز لوح یادبودی از طرف ریاست اتاق ایران و ایتالیا و به نشانه قدردانی از مهمان نوازی و گشاده رویی آقای فاطمی به ایشان تقدیم نمود.
در بخش پایانی، مهمان جلسه آقای دکتر باغبان به دلیل کمبود وقت صحبت های کوتاهی در مورد درسا، و Personal branding داشتند و با پخش تصاویر، ویدیوها و مصاحبه های کوتاه مثال هایی در این زمینه مطرح کردند که با استقبال اعضا همراه بود.
مهمانان جلسه در استراحت 15 دقیقه ای با پذیرایی گرم کافه درسا روبرو بودند و در پایان نماینده این مجموعه هدایایی به رسم یادبود به اعضاء اتاق اعطا کردند که مورد توجه و تشکر حاضرین قرار گرفت.
جلسه راس ساعت 17:40 در فضایی دوستانه و با تشکر آقای دکتر نوری از اعضا خاتمه یافت.

 

تنظیم کننده: صبا توانا
دبیر کمیسیون برندینگ اتاق مشترک ایران و ایتالیا