«محمدرضا صبوری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا که به منظور پیگیری همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور، به شهر «میلان» سفر کرده است، با مدیران برخی بانک‌های ایتالیایی دیدار و در مورد توسعه مراودات مالی گفت‌وگو نمود.

در این دیدارها، طرفین در خصوص چگونگی انجام همکاری‌های مالی و بانکی بحث و تبادل نظر کردند.

یکی از مسائلی که در این گفت‌وگوها مطرح شد، افتتاح حساب برای دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در ایتالیا بود. مدیران بانک‌ها در پاسخ به این درخواست، قول مساعد دادند که موضوع را به طور جدی بررسی کرده و در این زمینه به دانشجویان ایرانی کمک کنند.

علاوه بر این، درخواست شرکت‌های ایرانی فعال در زمینه دارو و محصولات کشاورزی نیز در این دیدارها مورد بررسی قرار گرفت. سفیر ایران با توجه به مشکل شرکت‌های ایرانی برای افتتاح حساب در بانک‌های ایتالیایی، موضوع را با مدیران بانک‌ها مطرح و پیگیری‌های لازم را انجام داد.

صبوری در جریان سفر به میلان همچنین از نمایشگاه بین المللی منسوجات و ماشین آلات صنعت نساجی ( ITMA۲۰۲۳(بازدید و با برخی از فعالان اقتصادی در شمال ایتالیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفیر ایران در پایان این سفر، طی گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، از نتایج مثبت این دیدارها و تعهدات مدیران بانک‌ها برای همکاری با ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که روابط مالی و تجاری فی‌مابین تقویت شود.