یک روزنامه ایتالیایی مدعی شد دولت این کشور بنا دارد به طور محرمانه ارسال جت‌های جنگنده به اوکراین را مورد بررسی قرار دهد.

روزنامه “ریپابلیکا” دوشنبه نوشت، ممکن است در سفر آتی جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا به اوکراین، توافقی برای ارسال حداکثر پنج جنگنده منعقد شود. راشاتودی گزارش داد، این روزنامه افزود، ممکن است جت‌های قدیمی “ای‌ام‌ایکس” و جت‌های “تورنادو” در اختیار اوکراین قرار داده شود. روزنامه “ریپابلیکا” تصریح کرد که مدل ای‌ام‌ایکس قرار است تا پایان سال‌جاری میلادی از نیروی هوایی این کشور کنار گذاشته شود. به نظر می‌رسد ارسال “تورنادو” یا “یوروفایتر” کمتر مدنظر باشد. این روزنامه افزود، “رم” نمی‌خواهد اولین کشوری باشد که هواپیماهای ساخت غرب را در اختیار کی‌یف قرار می‌دهد. کشورهای دیگر اروپایی اعلام کرده‌اند برای ارسال جت‌های جنگنده به اوکراین چندان عجله‌ای ندارند.

“بن والاس”، وزیر دفاع انگلیس در گفت وگو با اسکای نیوز گفته است که کشورش به این زودی‌ها به اوکراین جت ارسال نخواهد کرد. والاس گفته است ارسال جنگنده به اوکراین هزینه‌های بسیاری برای انگلیس از جمله ارسال پرسنل و کادر نظامی این جنگنده‌ها دارد.