رئیس انجمن سینما جوان کرمانشاه، گفت: با اعلام اسامی راه یافتگان نهایی بخش مسابقه سیزدهمین دوره جشنواره Social World Film Festival (جشنواره فیلم دنیای اجتماعی) در محل پاویون ایتالیایی هتل “باریر مجستیک کن”، حضور «هوشمند ورعی» فیلمساز کرمانشاهی به نمایندگی از ایران با فیلم “چاقو، شکلات” در جشنواره ناپولی ایتالیا قطعی شد.

«کامران رضایی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: «کلودیا کاردیناله» بازیگر نام آشنای سال‌های دور سینمای ایتالیا، رییس افتخاری این جشنواره بوده و هدف اصلی برگزارکنندگان آن پرداختن به مضامین و رویکردهای اجتماعی است.

وی ادامه داد: این بیست و ششمین حضور جهانی “چاقو، شکلات” به شمار آمده و پیش از این نیز ورعی از جشنواره WRPN Women’s International Film Festival موفق به کسب جایزه EXCEPTIONAL MERIT شده بود.

جشنواره‌ای که مختص فیلمسازان زن یا فیلم هایی با دغدغه های زنانه است و در ایالت دلاور آمریکا برگزار می شود.

رئیس انجمن سینما جوان کرمانشاه، در ادامه گفت: فیلمبرداری این فیلم اکسپریمنتال را محمدرضا سکوت انجام داده و صدابرداری و طراحی صدای آن را حسن زاهدی و علی ابوالصدق برعهده داشته اند.

رضایی افزود: تمام مراحل تدوین و پشتیبانی فنی فیلم با همکاری هومان شیدرنگ، فرامرز بگلو، نیما نوری و محمد علیپور در استودیو پیشگامان سینمای آریا به اجرا درآمده و ساخت موسیقی متن با بهنود یخچالی و تصحیح رنگ و جلوه های ویژه نیز با سرپرستی بنیامین قچاق به پایان رسیده است.

وی گفت: از بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده اند می توان به “حمید پیش قدم” و “هیدا ورعی” اشاره کرد.

کمدی سیاه “چاقو، شکلات” محصول سال ۲۰۲۲ میلادی با مدیریت تولید پرویز حسنلو و به تهیه کنندگی مدرسه فیلم موج نو، دکتر هوشنگ ورعی و لطیفه عین جعفری فیلمی است علیه تبعیض جنسیتی که سقوط و پایان یک خانواده نابهنجار را روایت می کند.