سومین جلسه کمیسیون «صنعت و معدن، حمل و نقل و کشاورزی» اتاق مشترک ایران و ایتالیا در تاریخ 17 دی ماه 1402 با حضور رئیس جلسه آقای دکتر سلیمی، نایب رئیس اول آقای مهندس عرفانیان و نایب رئیس دوم آقای دکتر هرسینی به همراه 3 مهمان این جلسه، آقای دکتر مسیح جوادی بنیانگذار و مدیرعامل مرکز” بیزینیس کوچینگ ایران” خانم مهندس چیتگر قائم مقام مدیرعامل و آقای مهندس حبیبی مدیر اجرایی این مرکز، به همراه تعداد 21 نفر از اعضاء و دبیر کمیسیون خانم انصاف‌جو، راس ساعت 14:00 در محل اتاق ایران و ایتالیا تشکیل شد.

این جلسه با موضوع” بیزینیس کوچینگ و تاثیر آن بر کسب و کار” در دو بخش آغاز شد که بخش اول با حضور مهمانان و معرفی اعضا و زمینه فعالیت آنها آغاز گردید و سپس آقای دکتر جوادی به بررسی موضوع کوچینگ و تاثیر آن بر کسب و کار پرداخت، و اظهار داشت بزرگترین آسیب، زمانی است که ما احساس می‌کنیم در مورد کلیه موضوعات اطلاع داریم،  تواضع در دانستن اطلاعات و تلاش درکسب دانش از متخصصین حوزه‌های ذیربط بسیار حائز اهمیت است. او از تمامی اعضا درخواست کرد که هدف یکماه آینده خود را که تمایل دارند به آن برسند، (حداقل یک و حداکثر سه هدف) را روی کاغذ بنویسند وی سپس دو شرکت را انتخاب نمود تا با تشریح هدف خود و انجام پرسش و پاسخ به اجرایی شدن هدف مورد نظر نزدیک شوند. خانم شریفی از شرکت “ایرتمپ” و آقای جمشیدی از شرکت “آزمایشگاه انیسان” در این بررسی شرکت نمودند تا در مورد اهداف مورد نظر و چگونگی رسیدن به آن اهداف صحبت کنند، پس از پرسش و پاسخ‌های مطرح شده آقای جوادی اظهارداشت: اولین گام بیزینس کوچینگ، نوشتن هدف روی کاغذ و طرح سوالات شفاف و مشخص و نوشتن پاسخ مورد نظر در راستای نیل به اهداف می‌باشد، در این زمینه وی به موارد مهمی از جمله شفافیت در بیان موضوع اشاره کرد و طی مثالی ادامه داد:  بخصوص برای کارمندان و ارائه نقشه راه بسیار حائز اهمیت است و همه مدیران باید درخواست خود را کامل و واضح برای دریافت اطلاعات از کارمندان بیان نمایند. سپس خانم مهندس چیتگر به بررسی شرایط و توضیح عملکرد مرکز کوچینگ پرداخته و گفت اولین قدم در جهت نیل به اهدف این است که بدانیم چه چیزهایی را نمی‌دانیم، چون اگر ندانیم که چه چیزهایی را نمی‌دانیم، کار کردن دشوار می‌شود. وی همچنین اظهار داشت که یک بخش از مشکلات مدیران و کارمندان این است که یک موضوع را باید بارها به افراد مختلف با توانمندی‌های متفاوت توضیح دهند که امکان این وجود دارد که پس از سرمایه‌گذاری روی یک کارمند از لحاظ وقت و انرژی، او خیلی سریع با یک پیشنهاد کاری بهتر، محل کار خود را ترک نماید. ما در بیزینس کوچینگ چیزی به نام نیروی خوب و نیروی بد نداریم، نیروی مناسب یا نامناسب داریم و نیروی مناسب را باید آموزش و پرورش داد و بخش مهمی از پرورش دادن مربوط به شفافیت است. آموزش در مرکز بیزینس کوچینگ در 7 مرحله طی دوره‌های بلند 9 ماهه آموزش داده می‌شود: برندسازی، بازاریابی، فروش، مدیریت منابع انسانی، مدیریت محصول، مدیریت مالی و رهبری. هر شخص صاحب کسب و کار باید بر این هفت سیستم اشراف داشته باشد تا با سه مهارت مهم آشنا شود:

  • چطور تحلیل کنیم؟
  • چطور استراتژی تهیه کنیم؟
  • چطور سیستم‌سازی کنیم؟

قدم اول در هر شرکتی این است که ابتدا چالش را شفاف نماییم و سپس تبدیل به فرایند می‌کنیم، و در انتها دستورالعمل مشخص تهیه نمائیم و اگر در آینده با چنین مشکلاتی مواجه شدیم از قبل دستورالعمل مورد نظر را داشته باشیم. بخش اول برنامه ساعت 15:15 خاتمه یافت و بخش دوم با پرسش و پاسخ اعضا و ارائه توضیحاتی در مورد اهداف و برنامه‌ها از سوی رئیس کمیسیون و نواب رئیس ادامه یافت.

جلسه راس ساعت:16:00 پس از اتمام پرسش و پاسخ رشته‌های مختلف صنایع از یکدیگر و با تشکر ریاست جلسه از اعضا و پذیرایی به پایان رسید.