دومین جلسه کمیسیون تجارت، پولی، بانکی و بیمه اتاق مشترک ایران و ایتالیا در دوره ی جدید (سال 1402) روز چهارشنبه 22  آذر ماه 1402، با حضور خانم حسین زاده رئیس کمیسیون، خانم احمدی نایب رئیس دوم، آقای محمد توسلی رئیس حسابرسی مالیاتی از سازمان امور مالیاتی کشور (مهمان)، آقای سراجی و آقای افشار (توسعه نیرو)، خانم شریفی (ایرتمپ)، خانم انصاری (نوآوران مهباد امروز)، آقای ملک لو (کاسپین سریع شکوه پارس)، آقای طاهری راد (یاسمین پارسه)، آقای رستمی (سبحان دارو)، آقای یوسفی (سوپر پایپ)، خانم حضرتی (نامیرا)، آقای نوری (عمران مومان)، آقای کاکاوند (تراز بتن البرز) و آقای وسمقی دبیر کمیسیون به صورت حضوری راس ساعت 14 در محل اتاق برگزار گردید.

دستور جلسه:

  • چالش های مرتبط با مالیات اشخاص حقوقی و ارزش افزوده با حضور جناب آقای محمد توسلی رئیس حسابرسی مالیاتی از سازمان امور مالیاتی کشور بعنوان مهمان سخنران
1/1

در ابتدای جلسه پس از معرفی مختصر شرکت کنندگان، خانم حسین زاده رئیس کمیسیون، نسبت به ارائه توضیحات لازم در مورد جلسه اقدام و ضمن تشکر از مهمان جلسه، درخواست ارائه اطلاعات تکمیلی بر اساس دستور جلسه را داشتند.

آقای توسلی در آغاز ضمن معرفی کامل خود به ارائه توضیحات مقدماتی در مورد امور مالیاتی از جمله مشکلات فرهنگی، کارشناسی، مسئولان این حوزه و … پرداختند. در ادامه بحث، ایشان مشکلات مالیاتی بر روی تراکنش های بانکی را مطرح و اعلام داشتند از سال 92 موضوع اخذ مالیات بر تراکنش های بانکی از مردم مطرح شده است و یکی از مشکلات اساسی در این مورد عدم رعایت مقررات “پرداخت سقف سودهای بانکی” توسط بانک ها به مردم می باشد. همچنین در مورد فرارهای مالیاتی و استفاده از فاکتور های غیر واقعی در سال های گذشته مواردی را مطرح و اظهار داشتند با توجه به شناسایی موارد تخلف و ایجاد فیلترهای جدید و تشدید آن ها تقریبا راه های فرار مالیاتی تا حد ممکن بسته شده است.

1/1

مهمان جلسه در ادامه به مواردی چون مالیات بر پایانه های فروشگاهی، مشکلات مربوط به آن از جمله عدم آموزش مناسب مردم و متولیان امر، سامانه مؤدیان مالیاتی و مزایای آن برای شرکت ها و افراد حقیقی و حقوقی پرداختند و در انتها حاضرین در جلسه با طرح سوالات خود پاسخ های لازم را دریافت نمودند.

خانم انصاری، خانم احمدی، خانم حضرتی، آقای سراجی، آقای افشار، آقای یوسفی، آقای نوری و آقای کاکاوند از جمله افرادی بودند که سوالاتی را مطرح نمودند و پاسخ های لازم به آنان داده شد.

در ادامه نیز آقای توسلی مهمان جلسه برخی موارد عمومی در مورد پرداخت مالیات و موارد مرتبط با آن را که موجب افزایش اطلاعات عمومی حاضران میشد مورد بررسی قرار دادند.

در پایان، سرکار خانم حسین زاده ضمن تشکر از حاضرین و بویژه مهمان جلسه، پایان جلسه را راس ساعت 16 اعلام نمودند.